Debatt.

Igår var jag mitt allra mest samhälleliga jag.

Vi låg i sängen och tittade på Debatt med Janne. Janne J som kan det där med att ta upp ämnen som vi i vanliga fall knappt höjer på ögonbrynen åt, och få dem att bli heta potatisar. Såpass heta att vi spottar ut dem och tar upp dem och försöker tugga på dem - om och om igen.

Ok, första ämnet Finanskrisen. Intressant men lite tragiskt. Janne hade bjudit in ett helt gäng med upprörda göteborgare som varslats på Volvo. De var arga, de var upprörda och de var fantastiskt göteborgska. Få människor har en förmåga att låta så dumma och idiotiska i TV-rutan - sorgligt men sant. De stackars truckförarna kom inte till sin rätt och jag tyckte lite synd.

Andra ämnet Abortfrågan. Eh. Ojdå, det var ett tag sen man hajade till och debatterade aborten i Sverige. Och sedär, dit hade man bjudit in en man som ansåg att abort är mord. Som arbetar som lärare och som sprider blodiga missvisande bilder av aborter runt om bland sina elever. Denna man var ett uppenbart psykfall som tyvärr fick komma till tals lite för många gånger under gårdagens program. Han skrämde skiten ur mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0