Battle of the smorgastarta.

Prestigelös? JAG?

Fuck no.

Jag blev efter helgens barnkalas sugen på att göra en smörgåstårta till min mans familjekalas när han fyller 25. Då jag jobbat med att göra just smörgåstårtor och kallskurna fat varenda morgon under mer än ett år så bör jag ha koll på hur man gör. Dock tycker jag själv inte att denna svenska klassiker är något vidare efter just detta år, men man behöver ju inte själv njuta fullt ut, det räcker att den är snygg och god!

Rykten gör dock gällande att min svärmor puffar upp sig likt en stolt höna över sina egna magnifika smörgåstårtor. Att hon gör de bästa och godaste som står att finna och även har delat med sig av denna kunskap i släkten.

Med detta faktum så borde jag alltså göra något annat som jag är bra på, typ tapas-småplock i italiensk stil eller annat pretentiöst, men icke. Jag ska pinka revir! Och min man har lovat att oooooaah så högt han kan om att det var den bästa och godaste och helt enkelt mest fantastiska smörgåstårta han någonsin ätit.

Så det är någon som har satt press på sig själv...



Och detta är så omåttligt barnsligt av mig så jag pallar knappt med!

Kommentarer
Postat av: L

Åh, jag är ju sååååå svag för smörgåstårtor! denna bild är lika med himlen för mig just nu! Är galet hungrig och så läser jag din blogg. Nej det blir till att köpa smörgåstårta imorgon! Banne mig! Så blir det!

Kärlek

2008-11-07 @ 22:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0