P som i paprika?

Det där blev ju inte riktigt så bra kanske...

Min man brukar reta mig för min ålder. Han är tre och ett halvt år yngre och ett av hans favoritämnen är hur gammal jag är i jämförelse med honom. Han menar väl och jag vet att han skojar, men ibland blir det lite halvbra, det måste tillstås...

Idag konstaterade jag att jag var perfekt, helt enkelt purfärsk. Jag fick då slängt i ansiktet att jag mer var som en paprika, en paprika som börjat bli lite mjuk... Detta mottogs med inte alltför goda miner och skratt och jag surnade till. Vadå mjuk? En övermogen paprika? Va fan!?! Det tog kanske en sekund för stackaren att förklara att det är de mjuka paprikorna som är goda, inte de som är omogna. Alltså, en mjuk paprika, inte en skrynklig, övermogen...

Jag muttrade till svar.

Vadå paprika förresten? Jag är ju för fan en apelsin.

Paprika... Paprika... Vadå mjuk paprika? Fy fan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0