Många kockar i soppan.

Kanske vore det lättare att koka soppa på en spik?

Så många som läser, så många som ringer, så många som tycker, känner och tänker. Det betyder så mycket, men det medför också ett visst ansvar.

Hur jag gör påverkar mig. Mig mig mig. Den andra parten kommer precis som namnet antyder, i andra hand.

Jag kan inte låta mig påverkas av andras råd, tyckanden och tänkanden. Jag kan däremot alltid lova att lyssna och tänka över det som sägs. Förvaltning, besparande och nyanskaffning. Av någon anledning så känns dessa ekonomiska termer mycket passande vad gäller råd, stöd och pushande/medkännande ord.

Jag vet hur jag känner, tycker och tänker. Och tro mig, det finns ingen som är så ledsen, arg och förtvivlad som jag. Men så är det bara jag som har förmågan och ansvaret att göra något av det som hänt. Och då måste jag tänka på mig, mitt liv, min framtid, mitt nu.

Min stolthet river i bröstet, klöser mig om nätterna och spottar på mig bland folk. Jag försvarar mig själv inför spegelbilden dagligen. Det är allt annat än lustfyllt, men jag måste bekämpa den den här gången. För mitt ansvar inför mitt eget nu pockar på uppmärksamhet. Jag tänker förvalta mitt nu så bäst jag kan och förmår.

Kommentarer
Postat av: H

Det är klart!
Det finns bara en person som kan bestämma sitt liv och det är du.
Vad som än händer och sker så kommer jag alltid tycka att de valen är okej - Du valde efter ditt eget huvud. Du lyssnade, tog in och granskade de olika möjligheterna och råden men till sist var beslutet bara ditt eget.
Och vad som än händer så kommer jag alltid finnas där och stötta, blöta med dig och älska dig!

2008-05-04 @ 09:04:48
URL: http://alfabetsbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0