Man tager vad man haver.

Så är jag således hemma och skrotar.

Här går jag i min ensamhet. Tyst som i graven, då ljud har en benägenhet att göra mig stressad. Fixar inte musik, rop eller skratt just nu. Tyst ska det vara. Bara jag och jag här liksom.

Strikta order om vila och energipåfyllning, sova och äta, sova och äta. Och försöka tänka positivt. Fina grejer det.

Frysta fiskblock, gammal fryst potatismos med purjo och chili, pesto och krossade tomater lades i en ugnsform, och se på fan, det blev bra. Kanske inte skulle dra till med "fantastiskt, det bästa jag ätit", men tja, snudd på bättre än ok.

Projekt för de här två dagarna är:

x Promenad till grannen, överlämna 300 kr för det braiga shortsköpet.
x Fixa passfoto för fystesten.
x Hälsa på Jess och son, göra inget med en baby är bra rekreation.
x Tror jag ska baka lite - det är avkoppling.
x Göra köttbullar/biffar, eller fasen, köttsoppa kanske. Njäe, usch, inte i värmen.
x Läsa i min bok.
x Ta mina vitaminer.
x Vila på det.

Spännande dagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0