Ljuset i tunneln.

Var inte för positiv - ljuset i tunneln kan vara ett tåg.

Texten stod på en kylskåpsmagnet som mamma gav till mitt ex en födelsedag; ett skämt, en gliring eller tja, bara på skoj helt enkelt.

Jag såg den där texten dagligen under många år, skrattade åt den stundtals, tänkte djupare på den andra gånger.

Hursomhelst, efter ännu en dag i soffans tecken med lyssnande vänner och jollrande bebis så ser jag ljuset i tunneln. Även om ljuset just nu mest består av en skål med överblivna ostbågar från lördagen. De luktar pillirompa men är precis vad jag vill ha och behöver.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hellre positiv och ordentligt nedslagen ibland än att aldrig kunna njuta av livet.

Tänker på dig!
Puss!

2008-05-02 @ 12:57:23
URL: http://www.censur.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0