Dirtbag.

Om det där med dåligt tålamod vs hemmafru...

Fan. Jag har för dåligt tålamod, karaktär och drivs mer av allmän lathet och lättja när det kommer till sysslor i hemmet. Framförallt gällande mitt så kallade hem här i huvudstan.

Upptäcker till min förfäran när jag sätter mig i bilen efter kundbesök att det stinker svett i bilen. STINKER - ok? Jag sniffar och undrar och kör vidare i gassande solljus varvat med monsunregn och hagel Efter andra kundbesöket stinker det än värre och jag börjar ana oråd. Wtf?

Det räcker att jag vänder huvudet mot baksätet för att lokalisera källan till misären. Min löparbag står vidöppen i värmen och jag kan lova att funktionsplagg och löparskor inte luktar hallonpaj. Visst fan. Tvätta stod på schemat denna vecka.

Passar på att bädda rent eftersom också det var lite för längesen. Ett berg av tvätt tornar upp sig i köket och jag börjar proppa maskinen full. De sista plaggen får jag knö in tillsammans med påslakanet. Knö och knö, tvinga och trycka under hot är väl en bättre beskrivning.

Vilket slutar i att sängkläderna nu är smutsigare (fast luktar godare) än innan tvätten. Fullt med tvättmedelsfläckar över den marinblå färgen. Dessutom hade inte fröken fräck räknat ut var i helvete hon skulle göra av all tvätt medan den torkar. Detta innebär lakan över badrumsdörren spänt över hallkrokarna. Täcke över stege i köket. Trosor och sockar på köksbordet och övriga kläder på det gigantiska klädstrecket i duschen. Makalöst.

Starkt jobbat P. Starkt jobbat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0