Tuuuut tuuuut.

Skadeglädjen är enda sanna glädjen?

Ligger hemma och är sjuk idag, rätt gött på nåt vis, om det inte vore för allt snor och en faslig huvudvärk!

En farbror går förbi utanför på gatan. Han går mitt i vägen av nån anledning. Antagligen är gubben rädd för att vurpa på isen som täcker trottoaren, eller så är han lat och tar en genväg till sin bil. Han går i godan ro, och är det nåt man lärt sig som barn så är det ju att INTE GÅ MITT I GATAN!

Gubben går förmodligen och filurar på vad det bjuds till lunch, om kärringen hans har lagat hans strumpor och om lotton gick in.

Tuuuuuuuuuuuuut!

En bil har kört upp i arslet på gubbfan och tutar så det hörs till Kambodja. Själv bryter jag ihop då gubben skuttar i luften en halvmeter. Trodde aldrig att en så satt gammal man kunde nå såna höjder utan varken fart eller sats.

Hjärtattack utblev och jag slapp ta på mig kläder för att livrädda honom.

Humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0