Stackars SS.

Det går upp och det går ner och det går upp och det...

Helt vanlig konversation i bilen:

-Ska du hem och lägga dig nu då?
- Mhm...
- Det gör du rätt i, jag ska bara fixa lite på stan så kommer jag sen.
- Vilken tid?
- Mellan sex och sju.
- Åååh, sååååå seeeeeent!

Kommer hem. Somnar. Väcks:

- Mhm... Hallååå?
- Hej! Sover du?
- Mhm... Vad är klockan?
- Halv sex. Jag kommer nu.
- (vaknar abrupt till liv) VAAA!?! NÄÄÄE! Va fan J! Du skulle ju inte komma förrän sex, sju. Jag är inte iordning!
- Ehm, ok. Jag åker väl omkring, kommer om en halvtimma då.
KLICK.


Varpå jag rusar upp ur sängen, ur mysbyxor, Hultsfredstisha, raggsockor och fleecemorgonrock. Duschar übersnabbt, rakar bena och tar deo, nya trosor och hoppar i snygg top och nya kjolen. Borstar håret och tänderna och sätter på pastan.

Han kommer 25 minuter efter klicket och då är salladen halvfärdig och jag har redan fått i mig ett halvt glas rödvin.

Vi har varit ihop över ett halvår nu, och jag tror att han förstår att jag inte är född med släta ben och en fräsch odör, men man gör vad man kan för att luras och hålla scenen levande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0