Jag antog utmaningen!

Eftersom allas vår Ebba utmanade sina läsare, kan jag inte nonchalera henne totalt.

1) Vad åt du till frukost?
- Två ägg med lite keso - efter Turkiet råder det numera bantningshets för mig...
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.
- Va? Nä!
3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
- Mamma, som svar på 60-tals-outfiten.
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
- Svart som natten.
5) När var du arg senast?
- Tre veckor sedan - humöret är i finfint skick numera.
6) Ditt bästa minne från skoltiden?
- Min fantastiska engelska- och tyskalärare som verkligen utmanade till kunskap. Samt såklart, all gemenskap i skitiga overaller, kvällseldar på skolgården och förbjudna hångel.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
-  Bråk, gräl och tvister.
8) Yoga eller löpning?
- Nämen, nu får ni ge er... Men sure, löpning då, eftersom jag tydligen ska kuta Göteborgsvarvet nästa vår... Yoga gör mig irriterad och sömnig.
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
- Oxfilé slår allt. Alltid. Men då slantarna tryter så är en köttfärssås svårslagen. Med massa örter, vitlök och champinjoner! 
10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
- Aftonbladet.
11) Favoritkaraktär i deckare?
- Malin Fors, Mons Kallentofts kvinnliga polis, trovärdig och imponerande.
12) Teveprogram du aldrig missar?
- Jag missar ALLTID TV-program.
13) Vem är du avundsjuk på?
- Väldigt få. Kan inte komma på en endaste en.
14) Din bästa revansch?
- När jag vann juniorSM och slog svenskt rekord samma sommar, två år efter osannolik olycka. Revanch för mig själv som hette duga. 
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
- Shit. Hoppas jag inte träffat min bästa chef ännu. Om sämsta-titeln slåss de.
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
- Jag ser ingen som helst anledning att äta någon slags inälvsmat...
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
- Gudrun Schyman. I löööööve Gudrun!  
18) Kaffe eller te?
- KAFFE. Svart som natten. 
19) Skostorlek?
- 40.
20) Hur ofta är du på IKEA?
- En gång i kvartalet?
21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
- Ett hus på stranden, och en massa fonder för stålarna som blev över...

Jag utmanar H, Äpplet och Malin. Sug på den ni!

Kommentarer
Postat av: Äpplet

Klart.

2008-07-30 @ 23:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0