The story about the toothbrushes.

Ett tu tre - så var sagan slut.

En tandborste hemma hos mig. Det hem som var hemma. Som borde vara och kännas som hemma, men som mest blir stökigt. Hur kan ett hem bli stökigt när man sover där högst en natt per vecka? Det är en annan historia...

En tandborste hemma hos mig i huvudstan. Det hem som aldrig kommer bli hemma... Men som är bättre än alla hotellrum i världen, trots det fula glasbordet.

En tandborste hos min man Sjuksyrran. Ett hem som också innehåller trosor, klänning och reseförpackningar med ansiktscréme och tjejdoftande hudlotion.

Samtliga tre tandborstar ser insidan av min mun varje vecka. Och med den faktan känns det inte så konstigt att jag är splittrad och ro- och rotlös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0