Hottentott.

Fixa frillan budget style.

En helt vanlig torsdag kväll sitter jag i min väns kök och snackar skit. Hon tyckte att mitt hår såg lite väl surfish ut efter ett par veckor med salt och sol.

Därför erbjöd hon sig att klippa mig. Klippa av lockarnas slitnaste delar, få fågelboet att bli glansigt och göra de kluvna topparna till en sorglig historia.

Fantastiskt. Sitta på en köksstol, snacka skit, dricka thé och få hyfs på barret, kan ju inte bli bättre?

En timma senare, efter en hel del suckar och stön över huvudet så förklarade hon mig klar. Jag drog handen genom håret och där tog det slut! Öhm, vänta lite nu. Säg att jag kunnat dra handen genom håret, fastnat några gånger, men ändå, och det har tagit... kanske 9 sek. Nu tog det sisådär 4! Mitt hår låg på golvet. Lolas hals sa gulp och att ja, jo, det blev en del...

Rusade in på toa och fick till ett hysteriskt skratt. Lockarna slutar under öronen och jag ser ut som en tant fast i en trettio år för ung kropp. Ajfan.

Inte mycket att göra åt, kramade min vän tack och ruskade på huvudet, det blir nog bra, förmodligen var det så mycket som behövde försvinna.

Fast varför är det mycket kortare på vänster sida?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0