Giv mig förmåga.

Gode Gud, låt mig skratta ihjäl mig åt mig själv.

För ett par månader sedan blev jag inbjuden till min vän Äpplets 30-årsfest - som Cher. Jag får således inte välja utstyrsel själv utan är enbart välkommen som Cher. Ja just hon, hon 60-plusarn som väger sisådär 45 kg och har stort svart hår och en röst inte av denna världen.

KUL! Tänkte jag.

I inbjudan står det också tydliga anvisningar om hur jag ska agera på festen; jag ska uppträda, skriva autografer och prata amerikanska.

KUL! Tänkte jag.

Ju fler gånger jag tittat på Chers farewell tour DVD, desto mer ångest har jag fått. Det här kan aldrig sluta väl...

Att Gina Tricot ens säljer lädershorts i storlek 42, det är en skam mot oss som har ett par kilo för mycket runt höfterna. Det är på intet vis smickrande. Inte ens med glimten i ögat.

Men men, nu är det försent att få kalla fötter. I väskan som ska packas ligger det alltså snart svart peruk, lösögonfransar, glittersmink, korsett, sjömanshatt och ett par shorts i skinnimitation.

Äpplet, om det är nån som tycker jag ser ut som en transa så är det faktiskt bra, för det gör faktiskt Cher också! Sen att jag väger sisådär 30 kg mer än donnan i fråga - det får min självironi lösa...

Kommentarer
Postat av: H

Hahaha....
Tror du kommer vara het! Får jag låna shortsen sedan?
Och Äpplet! Jag bjuder nästan vad som helst för en inspelning av uppträdandet!

2008-02-22 @ 02:57:34
URL: http://alfabetsbarn.blogg.se
Postat av: Äpplet

H, I promise!!
P, vänta bara tills du får se vad jag tvingat de andra att komma som! Och hur jag själv kommer se ut!
I love you!

2008-02-22 @ 08:29:05
Postat av: Miss Stureplan

Underbart!
Kommer sent glömma telefonsamtalet från provhytten.
Ha det så kul!
Puss

2008-02-23 @ 13:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0