Det här med funderingar.

Running round in circles.

Vid tillfällen i mitt liv så cirklar ALLT runt runt runt. Jag funderar och grubblar och kommer fram till mindre och mindre. Stora frågor blir till små problem och nya funderingar föds och än fler frågor uppkommer.

Jag kommer inte fram till några svar utan får snarare fler frågor att söka svar till.

Vad är meningen med mitt liv?

Jag vill bara vara nöjd, jag vill bara kunna leva mitt liv som andra verkar finna nöjsamt.

Jag är jetlaggad och trött, solbrännan kliar under kläderna och håret är risigt och slitet. Känner mig missförstådd missnöjd och missanpassad. Egentligen är jag Miss Lyckad, jag vill inte känna mig misslyckad. 

Vad händer nu då? 

Jag sa det högt till C, jag sa det spontant och utan att tänka. Vi diskuterade nåt, som vanligt, stort livsavgörande och försökte väl komma fram till nåt smart och semiintelligent. "Jamen, vi är ju inte redo för man och barn!"

Sekunden senare satte jag i halsen.

Just det. Det är där skon klämmer. Den har klämt utan att jag kännt det och nu har det blivit en blåsa på väg att spricka. Just nu undrar jag om det räcker med ett plåster för att läka, eller om jag faktiskt måste ta av mig skon en stund för att vila lite. Sen kanske skon passar igen och är uttänjd ordentligt. Eller så är det på det viset i slutändan att den skon inte var för mig.

Varför ska det vara så svårt?

Kommentarer
Postat av: H

Kan inte vi vara missanpassade tillsammans då?
Här sitter vi och har funderingar kring kärleken och om det är rätt, värt det osv...
Samtidigt som det känns som att alla andra lullar runt i lyckolandet och firar alla hjärtans dag som att det var den bästa dagen på året.
Jag kräks på alla hjärtans dag!!

2008-02-14 @ 15:14:14
URL: http://alfabetsbarn.blogg.se
Postat av: P

Vi sympatispyr tycker jag. All död åt Valentin!

2008-02-14 @ 16:03:33
Postat av: Äpplet

Har läst och begrundat. Tänkt lite på det du skriver. Vi får ta en liten talk om detta.

2008-02-14 @ 16:57:47
Postat av: Äpplet igen

Jag och Ola sjunger tillsammans på jobbet:

Do, do, do what you wanna do
Don't think twice, do what you have to do
Do, do, do, do, let your heart decide
what you have to do
That's all there is to find

'Cos it takes a fool to remain sane

2008-02-14 @ 19:01:22
Postat av: Miss Stureplan

P, han är död.

Fast vi kan gärna ta bort hans dag, och ompacketera all den goda hjärtformade chokladen till... Surfbrädor?

2008-02-15 @ 07:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0