Bus

Titta över axeln.

Ingen som ser. Tittar en extra gång för att försäkra mig om att ingen ser mig.

Arbetar fort, kopplar ur min kollegas skanner och springer genom korridoren till mitt kontor med skanner och sladdar under armen. Pustar ut och tittar över axeln igen. Ingen såg.

Jobbar på, kopplar in, sladd in, sladd ut. Sex dokument ska skannas in och läggas i mapp.

Simintyget fixades i lördags. Betyg letade jag upp igår. Samtliga papper skannas framgångsrikt och läggs i en mapp jag döpt till Bilagor.

Andas korta andetag och tittar mig lite extra omkring. Allt klart, kontrollera kvaliteten, koppla ur skannern och spring tillbaka.

Skannern är åter på plats hos kollegan och jag sitter på min plats. Jobbar faktiskt litegrann också, men drömmer mest om framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0