Tillbakablick del 2

Jag ska måla hela världen lilla mamma...

När jag fyllde fem eller sex år och gick på samma dagis som i föregående inlägg fick jag en idé.

Jag skulle överraska mina fröknar med nåt stort. Förmodligen hade djävulen flugit i mig den dagen eller liknande, för hur kan man annars få idén att måla alla målarrummets väggar med vattenfärg?

Men inte var det jag som gjorde det. Inte bara i alla fall. Jag lyckades dock övertala alla fröknar att låta oss arbeta ostört med dörrarna stängda, och uppviglade sedan mina kompisar att börja måla.

Målade gjorde vi. Tills varenda liten centimeter var täckt med dassig vattenfärg.

När fröknarna skällde och gapade förstod jag ingenting. Jag grät och var helt förstörd, hur kunde de skälla så och vara så arga - när det var min födelsedag?

Det tog hemskt lång tid att skrubba väggarna rena...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0