Knugen och Silvia

Stockholms slott, av någon anledning...

Så kom det sig då att jag fick mig ett allvarssnack med 3-åringen på tu man hand.

Jag frågade om jag fick flytta in och hon nickade högtidligt och sa att det gick bra, bara hon fick titta på min TV, som var så fin (nöjd!). Jag berättade att nästan alla mina grejer skulle flytta in också, och att vi skulle göra om lite, men att hon gärna fick hjälpa till. Inga problem alls. Vi busade lite i soffan och sen försökte jag förklara varför jag inte är hemma jämt.

-"Du förstår, att jag är i Stockholm på veckorna, och jobbar"
-"Mhm... Men... Var är Tockåm då?"
-"Hm, det är på andra sidan Sverige, men inte så långt ändå, och vet du? Där bor Kungen!"
-"Mhmmm... Men han är så arg, kungen. Varför är han det?"

Och det var där jag började härma Silvia och ropade på min man istället.

Kungen liksom? Kan han vara arg? Det var en mycket rolig fantasi som jag aldrig kunnat förutspå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!¨





Vill du få gratis presentkort från H&M, Gina eller JC? Då tycker jag att du ska skynda dig att klicka på denna länken:



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=803



och bli medlem på gratiskläder. Helt GRATIS och väldigt lätt :D

2008-08-25 @ 21:49:24
Postat av: Äpplet

Jag kan inte sluta skratta. Hur kan barn komma med så helt oförutsedda kommentarer som är klockrena.

Supersött!

2008-08-26 @ 08:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0