En shopaholics bekännelser

Det går bra nu, kompis det går bra nu...

Ok, here's the deal; eftersom jag står inför en stundande flytt - en såkallad ihopflyttning/inflyttning så är jag just nu väldigt medveten om mitt stora kapital = grejer/kläder/skor/pryttlar.

Jag har gett mig själv köpstopp tills jag flyttat klart. Tänker inte bära en pinal för mycket innan det mesta är bortrensat, slängt, uppeldat, bortskänkt eller sålt. Förhoppningsvis sålt på den efterlängtade bakluckeloppisen om en och en halv vecka.

MEN.

Hey, det var lön igår. Jag vill handla nåt. Hela min natur säger till mig Köp Köp Köp Köp. Därför frågade jag 3-åringen om hon önskade sig något speciellt från Stockholm, om vi behövde nåt nytt hemåt och så vidare. 3-åringen skulle tänka på saken och inte behövde vi nåt nytt heller, inte innan vi flyttat klart! Såklart. Pucko. Fuskare där.

Därför köpte jag mig nyss fonder och skänkte pengar till isbjörnarna.

Bra va! Visst? Visst?

Kommentarer
Postat av: H

Pengar till Isbjörnarna...?

2008-08-26 @ 17:38:50
URL: http://alfabetsbarn.blogg.se/
Postat av: P

Ja, WWF såklart! Världens coolaste djur behöver alla pengar de kan få! Jag tror de köper Fisherman's Friend för stålarna.

2008-08-26 @ 17:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0