En blogg är en blogg är en blogg.

Vad är privat idag?

Gud, jag tror jag glömt hur man är privat. Jag är van sedan ett par år att skriva av mig här och var och där och då.

Det sägs att en blogg är en dagbok på nätet, ett ställe att lufta sina åsikter, att berätta vad man gjort om dagarna och hur det känns med livet i allmänhet. Vari ligger tillfredsställelsen? Att nån ser? Att nån läser? Att nån bryr sig?

Egentligen spelar läsarantalet mindre roll, egentligen skiter jag fullkomligt i om hundra eller tiotusen läser den här smörjan varje dag. Det viktiga är ändå att få satt det på pränt. För nån att läsa. En kanske. Inga kanske. Mig kanske.

Jag har fler att ta hänsyn till numera än mig själv. Således har inläggen förändrats. Blivit färre stundtals, blivit tristare stundtals. Men sånt är ju livet. Ibland finns det mycket att säga om det mesta, ibland finns inget att säga om allt. Kanske är det här mitt ställe där jag tar reda på allt som snurrar, där jag reder ut alla trådar till nystanet igen.

Och jag tycker nog allt att jag kan göra det utan att vara för privat. Men det är ju också min egen högst privata åsikt som jag luftar på det minst privata stället av alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0