Vansinne?

Definitionen av vansinne:

Att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat...

Skämt åsido, detta är något vi brukar säga på jobbet, då chefen nog somliga gånger kan räknas till en komplett dåre... Men men, försöka duger.

Har nu sett två exceptionellt bra filmer under en kort tid. En av mina personliga favoriter Mullholland Drive som berör mig så det står härliga till, och så igår Number 23 med faktiskt underskattade Jim Carrey.

Låg i min mans knä och funderade.

- Tror du att alla kan drabbas av totalt vansinne?

- Ja, det är väl klart.

Han är ändå sjuksyrra, och svaret kom så snabbt och självklart att det skrämde mig lite.

Det händer rätt ofta att jag tycker mig vara instabil, men är ofantligt glad över att jag aldrig varit nära vansinnets gräns mot psykos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0