Skvaller.

Jag biter mig i tungan och försöker hålla käften.

Alltså, jag älskar att skvallra. Jag tycker att det är bland det härligaste jag vet. Men det värsta av allt, det är att jag gärna skvallrar om mig själv. Det finns många hemligheter om mig där ute i landet.

Om jag gjort nåt dumt, nåt som jag känner att, fan, det där kan jag inte stå för, då bör jag ju hålla käften om det. Men näääää... Det går ett tag, men sen så blir jag så suuuuuuuuuuuugen på att bekänna. Gärna för nån som jag anar inte kan hålla det för sig själv. Jag undrar lite i mitt stilla sinne hur detta kommer sig.

Jag låg med en kille i maj. Den sortens engångsligg som man faktiskt inte är så stolt över. Den sorten som man tänker tillbaka på och skrattar lite åt sig själv på grund av. Har skakat på huvudet och höjt ögonbrynen många gånger, då vi pratat med varandra på msn (ja, av nån bortsupen anledning så bytte vi msn-adresser). Killen är inte skarpast va... Tvärtom så har jag till och med undrat lite lätt om killen överhuvudtaget har några hjärnceller som sitter där de gjorde från början. Och framförallt så har jag undrat väldigt mycket, och blivit mycket rädd för mig själv, när jag förstått att jag funnit detta attraktivt nånstans där i fyllan och villan. För ja, det var mängder av alkohol inblandat. Förstås. Och det var efter denna gång jag bestämde mig för att inte mer, för att inte säga aldrig mer, knulla full. Fast ok, det ska vi ge killen, vi hade ganska bra sex, intressant och knasigt, men helt ok.

Tillbaks till ämnet.

Det kommer fram att killen ifråga är bekant och nybliven väldigt bra vän med en till mig ganska bra vän, dock inte hemmahörande i samma stad som jag.

Ssssccchh, säger jag förskräckt till H, detta får inte under några omständigheter komma fram! Shit!

Men vem är det, som efter en veckas förkylning och därpå massiv rastlöshet, sitter och snackar skit med sin vän och "råkar" berätta just detta? Självklart är det JAG. Why? Ingen aning faktiskt.

- P, jag har en kompis som tycker du är snygg och vill ligga med dig.
- Jaså, det får han inte.
- Varför då?
- För att jag skaffat pojkvän, dessutom har jag legat färdigt med dina kompisar (
där kom det, såg ni?)
- Va va va? VEM DÅ!?!?! (det var innandetta som jag faktiskt trodde att han visste sedan innan)

Ja, sen så var det ganska roligt en stund med gissningslekar och diverse mellanstadiefasoner, tills det kröp fram och vi bägge skrattade så vi skrek.

Jaha. Det var det.

*undrar vad jag nu ska hitta på för bus*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0