Om att vakna tre i sängen.

Waaaaah!

I fredags fyllde min man år. Som bekant så kunde jag inte följa med till badhuset på grund av fontänmens, och tack och lov var min favoritrestaurang fullbokad, så det blev matlagning med vin hemma hos honom och tvååringen.

Shit i hela helvetet vad mysigt det var!

Och damn motherfucker vad jag tycker att det är konstigt att jag gillar det så mycket!

Hursomhelst.

Han fick sina presenter och blev drop dead gorgeous i den dyra tröjan från Whyred. Han bjöd mig på vin medan jag marinerade fläskfilén och fixade med rotfrukterna. Tvååringen satt med glittrande blick och titttade på sin bok som jag tidigare fått av H.
Vi åt och myste och satte sedan på bombom (Bolibompa är tydligen ett väldigt avancerat ord) och fick lite tid för oss sjävla i köket. Sen blev jag en fullkomlig misär och blev rörd till tårar när jag skulle förklara hur mycket jag tyckte om situationen. Svårt att hantera känslor nån?

Kvällen fortskred med godnattsaga i form av Nasse hittar en stol, en för övrigt mycket underhållande bok som jag rekommenderar alla nyblivna småbarnsföräldrar, ehm, dit jag tydligen kan räkna mig själv numera...

Lördagmorgon. Vaknar efter en fantastisk sömn och vänder mig om för att se på min man. Det är då jag upptäcker det. Döm om min förvåning när jag har en blond liten varelse som ligger och tittar mig rätt i nyllet. Godmorgon.

Att gå på stan med en tvååring skulle kunna vara ett helvete, det har jag förstått. Men att gå på H&M med en bedårande liten sak var fantastiskt! En alldeles underbar khakigrön skjortklänning som jag helst hade velat ha själv, men som var bättre i storlek 104 gled ner i en påse tillsammans med matchande strumpbrallor. Sen att man fick bannor av svärmor för att det inte var halkskydd och ungjäveln tydligen dragit en bredvurp i badrummet... Oooops. Men jag menar, hur snyggt är det med halkskydd på en skala? Beauty always comes first.

Jag tycker själv att jag hittills klarar mig bra, för att inte säga strålande! Hon gillar mig skarpt den där lilla saken. Och jag har upptäckt till min stora förvåning att jag gillar henne tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Tre äpplen hög

FIIIINT!
Vad mysigt och vad glad jag blir. Alla har tydligen ändå mammahormoner nånstans långt inne. Även P!

2007-11-13 @ 12:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0