Nikotinist - javisst?

Ja - jag vet att man dör av att röka.

Ja, jag vet att man ska ha cykelhjälm när man cyklar, ja, jag vet att det är transfetter i chips, ja, jag vet att man ska stretcha efter träningen.

Jag är fullt medveten om de flesta risker som finns med det mesta. Jag är upplyst och påläst och har total koll på nikotinets negativa påverkan på oss människor som envisas med att då och då (ibland jävligt ofta) ta ett bloss eller stoppa in en snus.

Men jag tycker fortfarande att det är rätt kul att röka. Jag tycker att det är en alldeles fantastisk sysselsättning ibland. Och att få ta en snus innan jag ska sova, det är fint. Lite kärlek nästan.

Så mitt val att bli kär i en sjuksköterska som jobbar med svårt lungsjuka patienter var dumt. Urbota så in i helvete dumt. Du är en av mina framtida patienter.

Men det är inte hans förmanande ord som påverkat mig i en minskande riktning. Det är istället följande faktorer:

Jag är pank.
Detta betyder således att jag faktiskt inte har ett rött öre att köpa cigg eller snus för. Sure, jag har pengar på ett annat konto, bara att föra över med en enkel telefonmanöver, men de pengarna är öronmärkta till Januari. Så det så.

Jag luktar illa.
Denna punkt betyder att ja, jag luktar illa och är inte drop dead att hångla med. Och den känslan är rätt trist. Faktiskt.

Jag tränar rätt bra nu.
Och detta gör att jag förbannat de där ciggen när jag inte orkar springa fort som fan på löpbandet utan att få slembollar i munnen. Det är asäckligt med slembollar nämligen.

Däremot finns det ett par faktorer som gör att jag fortfarande funderar på att ta vid min ovana igen.

Gött som fan.
Ja jävlar vilken kärlek.

Rökare är smalare.
Det är sant, jag har läst det! Och allt man läser är alltid sant!

Framför allt så pågår det just nu ett krig i min kropp. Jag är irriterad, jag är lite smådepp, jag är lite besviken på min mamma, jag är sugen. Jag är helt enkelt jävligt mycket i behov av en cigarett just nu. Och detta innebär att jag faktiskt på fullaste allvar sitter och funderar på att om en timma återigen ta på mig kläderna och gå ner till 7eleven och köpa ett paket Marlboro Lights. För då mina vänner, har lönen kommit.

Och så ser jag ner sjukt mycket på mig själv som faktiskt letade igenom hela väskan i jakt på nåt. Som nöjde sig med en använd tre dagar gammal svartvinbärssnus och drog en lättnadens suck. Det är patetiskt, det är äckligt och det är ett stort stort tecken på svaghet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0