Eldprovet.

Skrämselhicka - jag?!?

I morgon fyller min sjuksyster år. Sjuksyster som lika med man, man lika med pojkvän/kille som är lika med pappa till tvååriga T.

Hans idé är enkel. Jag kommer hem från Stockholm, jag kommer till honom och hans übersöta lilla blonda dotter och säger hej, vi går i gemensam takt till badhuset och leker i ett par timmar. Han frågar lite förstående om han skrämmer mig med den idén. Jag harklar mig och tänker efter.

Njae. Inte så. Jag såg genast möjligheten att låta de tu leka på egen hand och ta mig ett par kilometers simtag i lugn och ro, för att sedan avsluta med lite skönt bubbel och kanske eventuellt lite hoppålek.

Idén spann vidare. Han ringde mig och vill att vi ska gå ut och äta efteråt. För att fira hans födelsedag förstås. Idén är god. Mycket god och mycket normal. Fast inte på alla sätt... Inte för mig.

Jag har tidigare pratat om min favoritrestaurang Rummel. Dit går jag gärna om jag går ut och äter, såväl med familj som vänner. De har skitbra service och kanonbra mat, goda viner och trevlig atmosfär. Han har bokat bord till klockan sex. Min första reaktion är vem fan går ut och äter klockan SEX?!? Jahaja. HON ska med. Den lilla blonda saken som han säger avgudar mig.

SHIT.

Nåja. Jag har fått mens. Jag kan inte följa med och bada. Too bad. Hrm.

Men absolut, för min mans/pojkväns/älsklings skull ska jag definitivt följa med ut på min favoritrestaurang med en tvååring. Jag ska inte alls noja mig över vad folk tycker (sånt som jag själv skulle tyckt) utan bara ha trevligt och skratta förtjust om ungen kastar mat på golvet och drar servitrisen i förklädet. Oh.

Sen ska vi gå hem, min lilla familj och jag, kolla på Idol, dela en flaska vin och sen ska jag somna medan han som sagt att han älskar mig kliar mig på ryggen. Efter att jag gett honom hans födelsedagspresent och en sjujävla avsugning förstås. Fan, fyller man år så gör man!

Kommentarer
Postat av: H

Vänta lite här!! Vad har han sagt?? När har han sagt det?? Och varför har du inte berättat??
Va va va!!

2007-11-09 @ 01:05:46
URL: http://alfabetsbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0