Drömtydning.

Mitt hus - mitt jag.

Det sägs enligt klassisk drömtydning att när man drömmer om sitt hem så symboliserar det en själv.

Jag vaknade ur följande scenario:

Jag gick omkring mellan rummen i min lägenhet, det var en blandning av min lägenhet hemma och min lägenhet i Stockholm. Det var gäster i olika rum och jag vandrade mellan rummen för att se till att alla hade det bra. När jag gick där så upptäckte jag flera skrymslen och vrår, till och med rum som jag inte tidigare visste fanns! Jag blev mycket förvånad och överraskad - där har jag liksom bott ganska länge, och inte sett de här rummen... Och den första tanken efter den glada känslan var hur ska jag hinna/orka städa här?

Enkel analys:

Jag har uppenbarligen nya sidor hos mig själv som jag behöver utforska. Jag har dessutom släppt in nya människor till mig själv, och jag är ganska bekymrad över att de inte är nöjda med den jag är. Det verkar som att jag behöver städa bort det gamla och ta till mig det nya, men jag vet inte om jag verkligen orkar med det... Jag känner mig kluven, dels genom mitt kringflackande liv, dubbla boende men framför allt min nya livssituation som jag inte riktigt vant mig vid.

Den stora frågan är nu:

Var det en bra dröm eller en mardröm? Jag vaknade förvirrad men lugn. Och jag tänker och tänker och tänker och tänker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0